Warto dbać odpowiednio o bramę garażową, aby działała nam bezawaryjnie. Pamiętajmy, że możemy wykonać samodzielnie większość zabiegów. Najważniejsze, aby utrzymywać ją w czystości. Warto wiedzieć, że piasek i brud, które gromadzą się w prowadnicach podsufitowych, powodują hałaśliwą pracę i mogą niszczyć rolki.
Powinno się usuwać je stamtąd miękką szczotką, suchą ścierką, a także zwyczajnie wydmuchiwać. Należy wiedzieć, że generalnie producenci zalecają mycie paneli ciepłą wodą z dodatkiem nieagresywnego środka myjącego – nie może być to płyn do mycia podłóg czy mleczko do szorowania umywalek. A co więc możemy zastosować? Do paneli lakierowanych możemy stosować szampon samochodowy bez wosku, natomiast do powlekanych folią drewnopodobną będą to płyny do mycia okien z PVC.
Znów segmenty powinno się myć miękką ścierką lub gąbką, po czym spłukuje czystą wodą. A w jaki sposób warto zadbać o uszczelki? Należy wiedzieć, że uszczelki warto nawilżyć silikonem, na przykład takim do konserwacji uszczelek samochodowych. Odświeża się je w ten sposób także przed nastaniem pory zimowej, co zapobiega przymarzaniu. Natomiast należy lekko smarować zawiasy i trzpienie rolek (ale nie prowadnice i bieżnie) smarem, na przykład penetrującym półstałym. Znów w przypadku skrzypiących drzwi, możemy wyeliminować tę wadę za pomocą na przykład rekomendowanych przez producentów sprayów.
Jego nadmiar powinniśmy wytrzeć za pomocą papierowego ręcznika. Warto pamiętać o tym, aby nie smarować elementów napędu wykonanych z tworzyw sztucznych. Bardzo ważne jest to, aby zapewnić w garażu odpowiednią wentylację – pamiętajmy, że z reguły wilgoć szkodzi bramie. Przy malowaniu ścian lub odnawianiu elewacji należy zabezpieczyć ją przed zachlapaniem farbą i zaprawą, okrywając folią.
Kiedy jednak już poszycie bramy zostanie pochlapane, wtedy trzeba jak najprędzej delikatnie usunąć zabrudzenia i przemyć skrzydło wodą z łagodnym środkiem myjącym.
Fajny poradnik! Moja brama już się prosi o konserwację. Trzeba działać zanim wyjdzie rdza.